måndag 23 november 2009

(jag kommer inte ens på en present, hur ska jag då kunna komma på en rubrik?)

Min man är väldigt bra. Jag tycker att jag har gjort ett riktigt "kap", om man ska säga så. Det finns dock självklart lite saker som jag tycker är mindre bra med honom. Hans enorma huvud, till exempel. Inte för att jag tycker att det är fult, utan för att våra ungar ärvde hans huvudstorlek. Aj! Vidare tycker jag att det är lite trist att hans hår växer mycket fortare och är mycket tjockare än mitt. Och så tycker jag att det är ett riktigt oskick att dricka av min cola.

Men alla dessa små synder är ingenting i jämförelse med den största: han fyller år i december!

Det är liksom lagom svårt att behöva tänka ut något roligt, oväntat, perfekt att ge i julklapp. Jag måste dessutom göra det två gånger på några få veckor. Låt oss bara konstatera att mina julklappar/födelsedagspresenter till honom inte är tillnärmelsevis lika bra som de jag får av honom. Inte så konstigt heller. Jag fyller ju år i april!

Det är en vecka (wtf? EN vecka? Nej ok, två då) tills han fyller. Jag har noll idéer, noll inspiration och noll tankeförmåga.

Så vad katten önskar du dig älskling?

9 kommentarer:

ak sa...

Min dricker också cola och fyller i december! Och han önskar sig Gilmore girls-boxen.

Ellen sa...

Min man gillar inte Gilmore Girls. Kan vi byta? Jag vill ha en som gillar GG!

ak sa...

Där sprack mönstret :( Hur kan man inte gilla GG! Mor och dotter som talar snabbt och sant i löjligt idyllisk småstadsmiljö. Åh!

Ellen sa...

Men eller hur! Nåt är ju fel på honom. Får uppdatera bloggen med det.

ak sa...

Annars finns ju alltid det familjelivspopulära SPABESÖKET.

Anonym sa...

Vinprovning är roligt. Funderar på att ge det till min man IGEN (jag har inte kommit på nya idéer på ... ja, några år).

JsN sa...

Tvådagar har jag på mig och inga ideer...

/X sa...

Snäll fru, kan man få det?

Gnillib sa...

Min fick en förlovningsring fast han hellre hade velat ha ett USB-minne. I julklapp ska han få en piassavakvast. (ja, vi ska flytta till radhus)