söndag 15 november 2009

"men om du får en godis då?"

Jag älskar att ha småbarn. Verkligen älskar det, och jag fasar lite inför när de är sådär 8-10 år och stora och inte behöver oss på samma direkta sätt.

Men en sak ser jag fram emot: den ålder då de har uppfattat pengars värde, men samtidigt ser 10 kronor som mycket pengar (det är ju 20 bugg liksom).

Jävlar vad jag ska muta dem till att klia mig på ryggen då. De kommer vara rikaste ungarna i skolan (och jag kommer vara den fattigaste morsan), och alltid vara de som kan bjuda andra barn på godis och leksaker. Nu är det så värdelöst, jag försöker muta men de fattar liksom inte. Och så kan man inte precis säga "du fick en bulle, nu måste du klia mig i tio minuter" för de är för små för att klara av att fatta vad en "bra deal" innebär. Men sen, när de är stora, !

Ah. Det känns skönt att ha något att se fram emot.

Inga kommentarer: