tisdag 13 september 2011

Guldlock.

Jag blir så fascinerad över människor med perfekt hår. Det rör sig knappt, det är perfekt lockat eller rakt eller rufsigt på ett nonchalant och busigt sätt. Jag undrar bara: vad är hemligheten? Vad har de för hårspray? Går de alla till frisören dagligen, har de peruk eller har de limmat ihop håret?

Mitt hår stannar inte i frisyr vad jag än gör med det. Nu är ju i och för sig mitt hår mjukt och lent som fiolsträngar gjorda av svansen från enhörningar som bara äter bomull, men ändå.

Avundsjuk är bara förnamnet. Visserligen ser det lite läskigt ut när kroppen rör sig men inte håret, men vad fan. Det stannar ju i frisyren i alla fall.

6 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Hår är en historia för sig. Jag har mitt hår i inbakad fläta. Varje dag! (Nja, förresten, kanske inte varje dag men nära på.) I 25 års tid! Skittrist på sätt och vis men det funkar och jag tror att jag har kommit till en punkt där jag inte vågar göra något annat. Men äldste sonen har en mycket duktig frisör, som även har klippt topparna på mitt hår, och jag känner att kanske, kanske ska han få klippa lite mer än topparna på mitt hår ... någon gång ... i framtiden ... kanske...

Anonym sa...

Mitt hår är jättefint. Det är alltid rakt och lätt att borsta. Hemligheten är att jag är född med det. Tror inte man kan hjälpa håret så mycket. Jag gör nämligen ingenting med mitt. Vill ibland ha lite lockar, men det "rakar" bara sig själv. Det är rätt tråkigt oxå.

Anna sa...

Jag undrar också och i min missunsamhet har jag bestämt mig för att de tillbringar MASSOR av tid med att fixa håret. Timmavis, där såna som vi "just wash and go", om du inte är för ung för att minnas den guldklimpsreklamen...

(Anonym, jag inser att detta går på tvärs med vad du skriver, men som sagt, jag har bara bestämt mig för att det är såhär av missunnsamhet/avundsjuka. Jag inser att det kan vara på ett annat sätt i verkligheten)

Tjockalocka sa...

Exakt så kände jag också. Tills jag klippte av det.
Nu är det more or less wash &go, det stannar i frisyr (för det kan inget annat) och det är mycket roligare/coolare än det långa fjöset förut som bara sattes upp ändå.

Ellen sa...

Tjockalocka - jag har haft kort hår. Mitt hår fungerar inte att ha kort. Den här frisyren (långt och ofrisyrigt) är den bästa någonsin. Sorgligt men sant.

Ellen sa...

Katarina - jag lyckas aldrig göra inbakad fläta på mig själv tyvärr! :-(

Anonym med det fina håret: det är det jag tror också. Stackars mig med mina kassa gener!