måndag 5 september 2011

Humor på hög nivå.

I affären såg jag den här bilden. Jag höll på att dö av skratt. Pelle fattade inte vad som var kul, men ärligt talat - det ser ni väl?




























Jag vet inte vart jag ska ta vägen, så rolig är den. Bara catchfrasen; Jan Guillous mest omfattande romanprojekt någonsin. Jag lovar att de egentligen ville skriva "epic" och "ever" istället. Bara: Jan Guillous mest epic romanprojekt, EVER!! Men så tänkte de att de som främst läser hans böcker har ingen jävla aning om vad varesig epic eller ever betyder, så de nöjde sig med ett någonsin.

Och att romanserien heter "det stora århundradet", bara det är ju jätteroligt. Som att han egentligen vill kalla det för "det stora projektet", men det kan han ju inte. Det får ju piratförlaget göra åt honom.

Tre bröder.
Två världskrig.
Ett århundrade.

Hör ni också en mörk speakerröst?

"Jan Guillou hade allt... förutom den eviga äran. Trots sin stora framgång var han inte färdig, en uppgift väntade på honom: hans mest omfattande romanprojekt! Nu börjar resan för Jan. En resa som tar honom till farliga platser, till outforskade marker och till ord som aldrig har skrivits. Det här är Jans resa, som du får följa med på. Tre bröder. Två världskrig. Ett århundrade. Säkert 1500 sidor ännu tråkigare än böckerna om Arn. Detta får ni inte missa! Jan väntar på dig... han väntar på er... det här är hans största romanprojekt... EVER!"

Och så bilden. Att han sitter vid en skrivmaskin. Minen.

Åh, det finns så många nivåer i det här.

5 kommentarer:

Jenny i Malmö sa...

Ha, ha! Precis så tänkte jag, eller jag önskar att jag tänkte så.
I ärlighetens namn var det mest "Å nej, inte igen. Och så klart den förbannade skrivmaskinen också."

Väldigt kul inlägg!

KatarinaZA sa...

Ha ha! När jag hörde talas om Guillous nya projekt, kunde jag inte låta bli att undra om han har läst Ken Follets "Giganternas fall". Så här på ytan verkar det vara samma infallsvinkel. Om det är så även vid en närmare blick, tänker jag inte ta reda på. Follet var jag besviken på. Guillou har förlorat mig som läsare forever and ever and ever och det är ett beslut jag inte tänker ompröva.

terry sa...

Älskar dig. Fyfan. Precis så ju.

MW sa...

Men alltså: skrivmaskin? Använder han den eller är det rekvisita? Skulle dock inte förvåna om han skriver på maskin...

Anonym sa...

han skriver på maskin ja. Vägrar övergå till datorer, han tycker att han skriver för långsamt då... rätt märkligt, det borde väl inte vara så svårt att lära om tycker jag. För övrigt förstår jag inte vad som är så roligt med bilden :-)