måndag 12 september 2011

Vad är det för FEL på folk?!

Alltså. Löpning/joggning/vadmannukallardet måste ju haft en kick-ass reklambyrå! Folk går omkring och säger/skriver att det är så skööönt att springa, att det är så underbart att "komma ut i spåret", att de känner sig födda på nytt, att de har rensat skallen, att de äntligen har fått till en springrunda igen.

Well, låt mig säga såhär: VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER?!







































Det här är jag direkt efter en springtur. (Man får kalla det springtur om syftet är att springa även om man powerwalkar större delen av tiden av rädsla för att spränga lungorna pga andfåddhet, jag har kollat.)

Ser jag lycklig ut? Nej.
Ser jag euforisk ut? Nej.
Ser jag ut som att jag har rensat skallen? Nej.
Ser jag ut som att jag inte kan vänta tills nästa gång? Nej.
Ser jag ut som att jag precis spottat ut flera liter blodsmakande saliv? Ja.
Ser jag ut som att mina lungor håller på att implodera sakta men säkert? Ja.
Ser jag ut som att jag undrar vad det är för fel på folk som gillar att springa? Ja.

Herregud.

Istället för att ge mig på det här igen tänker jag anlita joggningens reklambyrå. De ska nämligen få i uppdrag att intala folk att jag är smal, stark och vältränad. Om de lyckades med att få folk att springa lär de lyckas med allting!


9 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Enda gången det är skönt att springa/jogga är när man precis har klarat av ett pass. Före och under är det pest och pina. Jag behöver jobba med min inställning till jogging innan jag ens funderar på att återuppta den aktiviteten igen, tror jag...

JL sa...

Skaffa denna:
http://www.etsy.com/listing/75134144/running-sucks-t-shirt-maroon-shirt

MW sa...

You are not alone. Jag har verkligen försökt att gilla löpning för det vore så satans PRAKTISKT. Men nej. Hatar det innerligt.

Ellen sa...

Katarina - ja, NU känns det ju skönt. Jag är duktig och så vidare. Men inte värt det.

JL - eller trycka en egen? Billigare.

MW - innerligt ja. Hatar!

Minnia sa...

*kräks lite över min kommande hurtighet*

Det blir bättre. Jag har hatat löpning ända sedan jag först provade på det för kanske 15 år sedan. Men sen så skaffade jag bra kläder, bra skor, hittade en jättemysig slinga, laddade iPhonen med appar och podradio-avsnitt.

Då blev det. OK.

Framförallt lärde jag mig att inte pusha mig så att jag mådde dåligt under turen men ändå höll en effektiv puls. Tillsammans med allt det andra började jag faktiskt längta ut till spåret.

*kräks lite igen när jag läser vad jag skrivit*

Ellen sa...

Minnia - fast alltså, det var ju inte som att jag pushade mig själv. Eller jo, jag tänkte att "vad fan, mer än 100 meter måste jag orka springa", för att inte dö pinsamhetsdöden.

Den dag jag längtar efter att springa lovar jag att... tja, välj själv. ;-)

Jojjo sa...

Word!!!

Anonym sa...

Det låter som du har dålig kondis bara. Börja lite smått istället för att gå på så hårt.

Ellen sa...

Dålig kondis? Nu förstår jag inte hur du menar?