måndag 12 september 2011

Saker jag stör mig på.

När folk, ofta fotografisnobbar, säger att det är onödigt att skaffa en digital systemkamera eftersom det ändå är fotografen som gör bilden. Man bara nähe, det menar ni inte? Jag blir inte proffsfotograf om jag skaffar en "bra" kamera? Konstigt!

Klart som fan att en duktig (amatör)fotograf tar bättre bilder med en enkel mobilkamera än jag gör med vår systemkamera, men våra bilder blir ju lik förbannat bättre om vi har en bättre kamera. Vi får ju bättre kort än vi skulle haft annars. Vi får bättre skärpa, mer djup, vackrare stämning i bilderna. Och det duger för oss.

Sen att såna som kan foto på riktigt tycker att det är skräp, det spelar väl för fan ingen roll?

Köp en digital systemkamera ifall ni ändå ska köpa ny kamera. Ni kommer inte ångra er.

1 kommentar:

emmaw sa...

Precis. Eller dom som fnyser åt att man, när man köpt sin systemkamera, inte använder alla olika inställningar utan ofta kör på auto-läge. Skit i det, vi har aldrig fått så bra bilder som vi får nu.