fredag 9 september 2011

Så jäkla ovärt.

Hade nyss ett "innan frukost"-tjafs med maken om att jag skulle ta mig tid att se senaste avsnittet av Project Runway trots att det är kaos med ungar och jag egentligen borde jobba. Det var ett sånt där otroligt omoget, snålt, grinigt tjafs som gick ungefär såhär:

- Jag vill se Project Runway!
- Men jag vill inte vara ensam med griniga barn om inte du jobbar.
- Men det var ju du som lät Noa vara hemma från skolan trots att han inte är sjuk.
- Men han mådde dåligt i går kväll och i morse. Hur skulle jag kunna veta att han skulle må bättre sen?
- Inte vet jag, men det var ändå ditt beslut.
- Ja, för att du låg och sov på din sovmorgon ja.
- Det är inte sovmorgon om man har varit uppe på natten med bebis. Då är det sova ikapp-morgon.
- Du var ju bara vaken en gång inatt!
- TVÅ!!!
- Ja ja.

Och sen, efter allt det där larvigt småsinta, så har det inte kommit ett nytt avsnitt. Vad fan? Då kunde jag ju ha varit en trevlig fru som kommer upp på morgonen och bara "kom nu så barn så går vi till skogen och plockar kantareller så att pappa får en lugn och skön dag". För det hade jag gjort!

Jävla Heidi Klum. Hon verkar vilja att vi ska bråka känner jag. Bitch.

Inga kommentarer: