söndag 28 augusti 2011

4 underbara år.

Jag har en faiblesse för ordet "dotter". Ordet "son" är inte samma sak, kanske för att det på något sätt har missbrukats av folk hit och dit - eller överanvänts av amerikaner i typiskt amerikanska filmer. Men dotter - jag gillar det. Jag älskar ordet och jag älskar mina döttrar. Jag älskar självklart min son precis lika mycket, men nu råkar det vara min första och äldsta dotter som har födelsedag idag.

För fyra år sedan hade vi precis parkerat utanför sjukhuset. 2 timmar senare var hon född, helt smärtfritt och enkelt och snabbt. Lite så har livet med henne varit sedan dess: smärtfritt, enkelt och alldeles alldeles underbart.

Så idag firar vi vår vackra, fantastiska och vansinnigt roliga Emmy! Själv firade hon med att lära sig simma helt och hållet när vi var på badhuset idag.



























(Och jag har bara lite, liiite, ångest över att de blir stora så fort. Bara lite. För det vägs liksom upp av att badhusbesöket var det roligaste någonsin. Nu när man faktiskt kan göra saker med dem och inte bara hantera dem.)

1 kommentar:

ullrika sa...

Grattis och HURRA!!

Två timamrs? Det gick undan det. Lite läskigt när det går så fort kanske?

Å simma kan hon, duktiga duktiga tjejen!