tisdag 9 augusti 2011

Hallå SMHI/klart.se/yr.no

Vad hände med regnet? DET SKULLE JU REGNA IDAG!

Jag såg framför mig en hemmadag då vi skulle titta på film, kanske poppa lite popcorn, lyssna på regnet som strilade - kanske till och med tända en brasa. Så vaknar jag och tittar ut och vad fan? Sol!

Jag orkar inte. Jag orkar inte hitta på något med ungarna, ty jag har en sexåring som är som en sexåring är (hint: lilla tonåren), jag har en fyraåring som är som en fyraåring är (hint: lite av hell on earth om allt inte går hennes väg) och jag har en bebis som har ett sovratio på 1:25. Det vill säga, för varje 25 minuters nattning sover hon 1 minut. Och däremellan vägrar hon äta och så gnäller hon.

Så nej, jag orkar inte. Jag vill sova. Jag vill sova. Jag vill sova. Och jag tänkte lite sådär att om ungarna ändå sitter och myser framför en film så kan ju jag passa på att sova de få minuter Majken går med på att sova.

Men nej. För nu är det sol. Och även om jag kan låtsas att det är dåligt väder och sätta på en film lik förbannat så kommer ungarna inte gå på det. För de vill leka med kompisar när det är fint väder ute. Och det skulle ju gå bra om det inte vore så att ALLA KOMPISAR HAR SLUT PÅ SOMMARLOV! Det är bara de stackars ungar som råkar ha ett bebissyskon som får gå hemma dessa sista dagar och nej, det är inte kul. Och ja, jag är uppenbarligen jävligt grinig idag.

Fuck you SMHI.




Inga kommentarer: