fredag 19 augusti 2011

Byxproblematik

Hej Bullen!

Jag har ett problem. Varje höst börjar jag känna att jag vill köpa ett par byxor. Varför känner jag så? Hur kommer det sig?

Jag och byxor går ju nämligen inte ihop. Jag har extremt korta ben och ser smått efterbliven ut i byxor. Lite som en förvuxen, tjock dvärg. Eller bara som att min mamma åt neurosedyn under graviditeten (too soon?) eller nåt sånt. Det ser helt enkelt inte okej ut.

Varför får hösten mig att längta efter chinos nedstoppade i stövlar? Varför inbillar jag mig att jag skulle passa i byxor helt plötsligt?

Hjälp mig Bullen, för jag vet inte vad jag ska ta mig till! Snart köper jag kanske ett par byxor och den synen vill ingen bli utsatt för.

(Som vanligt är det inte tjejen i bloggen som har skrivit brevet.)


2 kommentarer:

Lena sa...

Ha! Så bra du skriver!!

Anna sa...

HM-katalogen? Oj vilka konstiga klädval jag har gjort baserat på vad som såg höstigt och dricka-te-efter-råkall-promenadhärligt ut i den jäkla publikationen..!