onsdag 31 augusti 2011

Stress.

Shit vad mycket det är att göra just nu. Mamma som fyller 60, syster som fyller 25, Romresa inplanerad om några veckor, barnkalas, företagsuppstart och så allt det andra som hör till livet med tre barn och hus.

Det är roliga saker, så det är ju lyxproblem, men det är ändå väldigt mycket. Kul, javisst! Men samtidigt stressigt.

Ibland tänker jag mig att det där med att kloning anses vara "dålig" vetenskap beror på att det inte finns tillräckligt många engagerade flerbarnsföräldrar i forskningsvärlden. Etik schmetik, ge mig en dubblett (stavade fel först, snacka om att tydligt exemplifiera tröttheten och stressen) som kan klippa gräset och ta hand om barn så att jag kan planera vatikanbesök och hinna med lite sminkvideos på youtube också.

Etik och moral alltså. Står ivägen för precis allt skoj.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Dubblett" stavas det faktiskt. Bra att veta om man skriver! Hur går det med det förresten, några nya kunder? Hur gör du för att sälja in dig själv, det tycker jag verkar vara det läskigaste med att vara egen företagare :-)

Ellen sa...

Omg. Snacka om stressad när jag till och med stavar fel. Ska rätta genast dock. :-)

Ibland har jag varit så trött när jag skrivit att jag har skrivit typ "det tjäns som att..." osv. Makalöst!

Sälja in mig själv, ja det är makalöst läskigt. Jag återkommer när jag har blivit bra på det?