torsdag 25 augusti 2011

Tumble out of bed and stumble to the kitchen

Jo, jag tycker att det är skitjobbigt att fyraåriga dottern just nu bara vill vara fin. Och hon vill vara fin för att alla ska tycka om henne. Det är svinjobbigt, det känns som ett totalt misslyckande och vi jobbar på det.


Men!

Som feminist föredrar jag att hon växer upp till en "karriärskvinna" som tycker att utseendet är jätteviktigt, sminkar sig och klär sig i rosa klänningar och högklackat, än att hon blir en hemmafru utan ambitioner och jobb. Även om hemmafrun är nöjd med sig själv och skiter fullständigt i utseendeidealen.

Egen försörjning över fina ideal, anyday of the week.

5 kommentarer:

presens sa...

Såklart! Även om jag lackar ur på alla "men vad fiiiiiiin du är i dag" bara för att ungen har halsband på sig.

Anonym sa...

Håller med fullt ut. Det är så lätt att ens dotter går och blir hemmafru 2011.

kajsagrav@hotmail.com sa...

Uma var i en sån period mellan 4 och nu, men har släppt det mer och mer, har aldrig varit orolig. Dessutom vill jag att hon ska vara intresserad av sitt utseende med måtta då jag vill bli mormor.

JsN sa...

Pytte är ju jämngammal och han vill ha tofsar varje morgon för då är han fin.

JsN sa...

Pytte är ju jämngammal och han vill ha tofsar varje morgon för då är han fin.