onsdag 3 augusti 2011

Inte för att jag är beroende eller nåt.

Jag har druckit en liten burk cola idag. Nu står det en iskall i kylen och väntar på mig.

Frågan är om jag ska dricka den idag, när jag har ont i huvudet och vet att det har varit en jättejobbig dag. Eller... 

Ska jag dricka den imorgon? Jag vet ännu inget om morgondagen. Det kan bli en bra dag. Det kan bli en helvetisk dag. Med tanke på att ungarna är inne på sin typ åttonde sommarlovsvecka lutar det åt det senare.

Spara eller dricka? Den står där och lockar mig med sitt metalliska skal och sitt ljuva, bruna innehåll. Men klarar jag mig imorgon om jag dricker den nu? Gud, ett livsavgörande beslut om något.

(Och nu kanske ni förstår varför jag bara dricker vin när vi har besök/jag vill bli full?)

3 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Det står en 33 cl Coca cola i mitt kylskåp. Den har stått där i snart tio dagar. Den är ett spår efter min svågers senaste besök. Jag slutade dricka Coca cola för fem veckor sedan. Varje gång jag öppnar kylskåpsdörren fastnar blicken på den där burken med cola. Irriterande. Det bär mig emot att hälla ut den. Jag funderar på att fråga om någon av grannarna vill ha den.

Ellen sa...

Maila hit den! Om det är zero förstås, annars kan det vara... ;-)

KatarinaZA sa...

Den är tyvärr "fullsockrad". Jag har fått tipset att öppna den, låta den stå ett tag och sedan använda den att skura toaletten med.