lördag 27 augusti 2011

Tröttma

Gud, jag är så trött på all den här "ta tillvara på de sista sommardagarna"-hetsen som är just nu. Tänk om jag inte vill då? Tänk om jag inte vill slänga ihop en spontan grillkväll med goda grannar och vänner, där jag likt Leila Lindholm (?) springer omkring med min yppiga kropp bakom ett blommigt förkläde? Tänk om jag inte har lust att stå och grilla ännu en gång bara för att det går? Tänk om jag inte har några vänner eller goda grannar? Tänk om jag har lust att gömma mig under ett täcke i soffan och hetsäta godis?

Va?

Allt detta vad man borde göra är så sablans tråkigt. Nu borde jag laga mat. Men alltså, orka.

Inte på världens bästa humör idag kan jag känna. Men någon måste ju väga upp för alla som springer omkring som yra höns och mantrar carpe diem samtidigt som de klämmer ut de sista dropparna av grillmarinaden bara för att de inte vill missa något av vad sommaren kan erbjuda.


5 kommentarer:

Lena sa...

Igenkänning! Jag vill bara sitta hemma och slösurfa och äta glass. Alla andra vill sitta på uteservering och titta på folk denna sista sommarkväll/natt.

presens sa...

Jag fattar inte. Grilla kan man väl göra året runt?

Jenny i Malmö sa...

Det är det bästa med att inte ha haft någon riktig sommar. Jag har förlikat mig med att den är körd och skiter fullständigt att ta tillvara på det som finns kvar. Känns väldigt skönt! Grilla? Inte en chans!

Malinka sa...

Sorry, har just haft en sån spontangrillning med grannen.

Fast det hänger förstås ganska mycket på att grannen har goda korvar, god ost (han är osthandlare), gott vin och god choklad att ta med.

Kjamizzar!

Anonym sa...

Vad har ni för umgänge? Jag känner inte igen det alls.