måndag 22 augusti 2011

Hur mycket regnade det? SÅ mycket regnade det!

Jag var ute och "rörde på fläsket" förut idag. (Det är ett så stört uttryck, att "röra på fläsket". Om jag sitter i soffan och bollar med min hängmage så rör jag ju också på fläsket, men inte fan skryter jag om det.)

I alla fall så var jag ute och promenerade med en fellow mamma och så öppnade sig himlen. Och vi blev blöta. Typ så här blöt blev jag:



























Eller vi kan formulera det såhär:

Jag drabbades av lika mycket regn som det finns svett i Pär Ströms armhålor när någon börjar granska hans "vetenskapliga källor".

Det kom ungefär lika många regndroppar som det finns människor med ett IQ under 70 på Flashback.

Antalet torra fläckar på mina kläder var ungefär lika många som antalet intressanta uttalanden från en centerpartist. Ever.

Om regndropparna hade varit lika många som antalet gånger någon skrivit ett trött skämt om Pernilla Wahlgrens generella uselhet så... eh... jag tror att antalet regndroppar var exakt så många när jag tänker efter.

Jag blev så blöt att det enda som är blötare är en servett som använts till att torka bort dreglet från mungipan på en Aftonbladet-reporter som precis insett att hen har fått ännu en chans att skriva något om Kikki Danielsson.

Det kom nästan lika mycket vatten i minuten som det kommer tweets med internskämt från den unga medieeliten i sthlm per minut.

Det var ungefär lika lätt att manövrera genom de enorma vattenpölarna som det är att surfa runt på Familjeliv utan att börja förespråka tvångssterilisering på grund av folks olidliga dumhet.

Ja, ni fattar. Precis SÅ regnigt var det!

1 kommentar:

REGNSJUK. sa...

Haha! Du är rolig. Jag drabbades också av det där regnet när jag var ute idag. Kan skriva under på den enorma blötheten!